Ciecierzyca okiem dietetyka

ciecierzyca

Ciecierzyca (zwana również cieciorką, grochem włoskim) to ostatnio bardzo powszechnie dostępna roślina strączkowa doceniana szczególnie w krajach śródziemnomorskich oraz bliskiego wschodu. Najpopularniejsza odmiana ciecierzycy to kabuli czyli duże nasiona o kremowej barwie. Znane są także odmiany deski w wielu kolorach: czerwony, brązowy, czarny, zielony, kremowy.

Ciecierzyca jest  znakomitym źródło białka. W 100g nasion jest 8,86g białka wykazującego duża wartość odżywczą, które jest dobrze przyswajalne. Jest także doskonałym źródłem korzystnych dla zdrowia wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Naukowcy donoszą, że dzięki tym kwasom ciecierzyca może pomóc w obniżeniu ciśnienia oraz złego cholesterolu.

Dzięki dużej zawartości żelaza, ciecierzyca spożywana przez osoby stosujące dietę wegetariańską, zapobiega powstawaniu anemii oraz może być pomocna przy leczeniu niedokrwistości. Ciecierzyca ma również niski indeks glikemiczny, wiec bez problemu mogą spożywać ją osoby chorujące na cukrzycę oraz z insulinoopornością. Przykładowe wykorzystanie ciecierzycy:

-hummus

-mąka do wypieku chlebów (bezglutenowa)

-leczo z ciecierzycy

-pierogi z ciecierzycą

-ciasto z ciecierzycy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *